Wednesday, April 6, 2011

Ett lite annorlunda innlagg...


Hej familj och vanner!

Vi tankte chockera er dar hemma med a) ett inlagg bara nagra dagar efter det senaste och b) ett inlagg som inte bara handlar om vad vi har gjort, vad vi gor och vad vi ska gora utan om HUR vi har det, HUR det gar att resa tillsammans och HUR vi paverkar varandra.
Kan bli spannande?

Well, for att gora det enkelt for mig borjar jag med punkt #1, HUR vi har det:
- Vi har det, saklart, underbart. Vad annat skulle jag kunna skriva for att beskriva vart liv? Det ar klart att hemlangtan smyger sig pa ibland, hos oss bada, men vi tar det som ett tecken pa att vi har ett halsosamt socialt liv och manga harliga manniskor att langta hem till! Den senaste veckan har vi gjort vart basta for att komma bort fran regnet som verkar ha gett sig fan pa att forfolja oss och darmed tagit oss sa langt soderut som Noosa Heads, bara ca 15 mil norr om Brisbane. Sa: for att sammanfatta hur vi har det - UNDERBART, lite regnigt med inslag av temporar hemlangtan da och da. :)

Sa, vidare till #2: HUR det gar att resa tillsammans:
- Iochmed att Emma och jag egentligen bara har kant varandra i ca 1,5 ar och bara umgatts frekvent sen september -10 sa var det lite av en chansning att aka ut och resa tillsammans, man vet ju aldrig hur ett liv 24/7 tillsammans med nagon kommer paverka en mentalt och om man kommer klara av det helt enkelt.
Men vi kan nog bada halla med om att det har har gatt over forvantan, vi har nog inte haft en enda diskussion hittills utan bara varit overens om precis allting, varesig det handlar om middag, nasta destination eller att helt plotsligt totalt andra hela resplanen.
Det som kanske ar annu konstigare ar att vi hela tiden, och da menar jag verkligen HELA tiden, tanker exakt samma sak. Jag vet inte hur manga ganger Emma har sagt nagonting, kommit med nagon ide eller forslag som jag mindre an fem minuter tidigare har gatt och tankt pa men varit for lat for att saga hogt. Och tydligen behover jag inte det, hon verkar ju anda veta vad jag tanker pa. :)
Det har gatt kommit till den nivan att vi faktiskt ibland inte ens behover uttrycka oss i ord, nagot som far folk runtomkring oss att kolla undrande och skaka pa huvudet i forundran. Vi gillar det hela och konstaterar glatt att TF-ganget kommer fa det svart att sla oss i charader i sommar! ;)

Sa, vidare till punkt #3, HUR vi paverkar varandra:
- Well, forutom att vi inte langre behover prata med varandra for att veta vad vi vill, sa kan jag val namna ett par andra saker:
*Emma alskar numera att dricka mjolk, och da menar jag ALSKAR. Jag tar at mig aran som den kalv jag sjalv ar.
*Jag (och nej Lina, detta ar inte ett forsenat aprilskamt) har kopt mig ett par TAJTA jeans, och da menar jag TAJTA. Emma tar at sig aran som den tjej hon sjalv ar. :)
* Emma har borjat lara sig att andas och ta det lugnt i vad hon skulle kalla krissituationer, som tex att glomma bankkortet i ATM:en, eller att inte hitta planboken och vara tvungen att ringa banken och sparra korten... Jag tar at mig aran som den filbunke jag sjalv ar. :)

----

For att avsluta detta nagot annorlunda blogginlagg skulle vi ju kunna beratta for alla dar hemma om vad vi dessutom har kommit fram till efter otaliga diskussioner och idebollningar.
- Emma vill flytta hem till Sverige, hon ar trott pa Norge och vill bli svensk pa heltid igen. I skrivande stund haller hon pa att kolla upp floristjobb i olika delar av hemlandet.
- Jag har bestamt mig for en sista host i Norge innan det ar dags att ta tag i livet och borja plugga. Sa om allt gar som det ska blir jag Uppsalabo i januari. Kanns bade kul och skrammande pa samma gang, blir spannade att se om jag klarar av universitetet!
-Vi bada langtar efter ett eget hem, med vara egna saker, med vara egna inredningsideer. En stabilitet i tillvaron efter att ha farit runt de sista 5 respektive 3 aren helt enkelt.
Hjalp, jag tror vi borjar bli vuxna!

Okej, det var val det. Hoppas ni mar bra dar hemma allihopa, vi saknar er!
karlek
Elin & Emma

4 comments:

Anonymous said...

Elin! Saknar dig min godbit! Och vill ju självklart ha en outfit bild i dina nya jeans!! Vill se!!! :) pusss snart ses vi! <3 (sol i sinne brun inne)

Anonymous said...

men härligt! skönt att ni kommer så bra överrens, en det är ju verkligen en bonus att ni verkar komma fram till en massa bra insikter, dubbelt bra!
och hallå, pepp för uppsala i januari! jag flyttar förmodligen upp i typ juni sen! (eh, om jag får jobb alltså, men kommer såklart vara i trakterna någon gång i månaden, minst..)
avslutningsvis, det är inte så himla farligt att börja bli vuxen även om man kan tro det (!) haha, trodde aldrig jag skulle säga det. nåväl, det kan vi prata mer om i sommar.
puss från lisa

Anonymous said...

Härligt att ni har så mycket gemensamt och TRIVS ihop.
Längtar till sommaren!
Paps

Lina said...

Ja, jag villl också se de nya jeansen!!!! Bra jobbat EMMA:)

Vekligen kul att det går så fantastiskt bra tillsammans. Vad tyckte ni om Noosa föresten?? O hur gick det på fraiser? Vill se mer bilder!!!!
Puss