Monday, January 24, 2011

Kängurustek, bilknuff och inbrottsdebut - HEJ Melbourne!

Okej, jag (Elin) vet att ni där hemma (läs; mamma) tycker om när vi uppdaterar bloggen ofta men med mindre text per inlägg, så här kommer nu en snabb uppdatering om livet på södra delen av jordklotet:

Vi är i Melbourne. Vi gillar det.
Vi har faktiskt haft fint väder ett par dagar och börjar äntligen se lite bruna ut. Vi gillar det massa.
Vi har ätit kängurustek. Vi är inte helt säkra på om vi gillar det. (Kanske lite väl blodig för min smak, men den välstekta delen var mums!)
Vi har försökt knuffa igång en bil. Som inte startade ändå. Vi gillar det inte. (Ingen strand för oss den dagen)
Vi har besökt lokala utomhuspooler för att stilla vår sol&bad-abstinens. Vi gillar det.
Vi har gjort inbrottsdebut och lyckats. Vi gillar det. (Kom hem till ett folktomt hus utan nyckel, fick tipset av husägaren själv att ta oss in via ett fönster. Smidiga som få och diskretast i världen tog vi oss in. Kanske var tur att grannarna inte var hemma?)
Vi har bakat Sticky Cake (Kladdkaka) som blev himlans populär. Vi gillar det extremt massa.
Vi har tränat och laddat för Beach Sverige 2011. Vi gillar det.
OCH
Vi har bokat biljetter till BALI om 3 veckor. VI GILLAR DET.

Så, tror det var allt för nu. Nu ska vi alldeles strax iväg neråt stan för att träffa Karl. Karl, som i Kalle som jobbade på Böda de somrarna Elin var där. (Systrarna Börjesgård vet.) Facebook är bra helt enkelt!

Kärlek från andra sidan! <3
Elin & Emma

PS.Vi har inte en aning om vem som läser om våra äventyr - HINT HINT. Ge oss en kommentar och berätta vad som sker hemma!

7 comments:

Anonymous said...

Jag följer er slaviskt! ;)
efter en helg i kräksjukans tecken mår hela familjen idag bättre! Var glad att ni slipper det.
Puss Fia!

Anonymous said...

BALI! WOOOW!!!!
Avundsjuk om något! KRAM före detta sambon som såklart läser allt. alltid!

Minime said...

-Tänk, tänk, tänk...
-Nalle Puh!!

-Jag tror han har vart amerikansk president...
-Eeeh... ???

;.)

Kärlek!

Slöjd hemma said...

Det är klart att vi följer er på era strapatser på andra sidan Tellus. (latin för planeten jorden tror jag.) Jag förstår att ni har det bra när jag läser bloggen och att ni inte längtar hem. Det hade inte jag heller gjort om jag varit där.

Det är alla tiders här hemma, om vi inte hade haft snön.

Tomas

mammis said...

men nu brudar har jag oxå lyckats komma in,och läser och följer er gör jag garanterat;)vi hörs!!

Lina said...

hej hopp!
AHHH, BALI... jag blir riktigt avundsjuk... men usch vad jag ar dum nar jag sitter har i thailand o hur har det hur gott som helst. Men remember Hotell Tunjun BAli Inn, Kuta beach ( frasht hotell med pool for ett bra pris, ligger pa poppy lane 2) Och glom for guds skull inte gilli oarna:)

Pussssss fran Koh chang

Lisa said...

*gillar er*